Yellowstone

19 juli 2015 - Yellowstone National Park, Verenigde Staten

Familie uitgezwaaid en onderweg gegaan naar Yellowstone Park. Twee uurtjes rijden vanaf Blackfoot en ervoor gekozen om de eerste dag de noordelijke loop te nemen. Bij de West Intrance een rij auto's om het park binnen te gaan. Na binnenkomst in het park al na tien minuten een opstopping, dat kan maar een ding betekenen een beer (of ander wild). Hier zien wij helaas niets, maar we horen dat hier een grizzly beer loopt. Later op de route, aan de noordkant van het park zien we een zwarte beer met twee kleintjes. Ze staan rustig te eten vlak naast de weg. Onderweg gestopt bij Mammoth Hot Springs, een kleurrijke warm waterbron. Een mooi gezicht. Hier zien we ook een stuk of twintig elks (herten), lekker luierend in de zon. Het is uiteindelijk een lange weg en zijn laat weer terug in West Yellowstone, waar we besluiten even snel te eten bij de Mac en even te shoppen. Hes eindelijk zijn pijl en boog gescoord.

De tweede dag redelijk vroeg op om de Zuidelijke loop te nemen. En tenslotte is de kans om wild te zien dat het grootste. Onze verwachtingen worden meer dan beloond. Drie grizzly beren, een wolf, bizons, herten, het kan niet op vandaag. Wauw! Ondertussen ook nog gestopt bij de Lower Falls (een hele klim), Fishing Bridge en natuurlijk Old Faithfull. Deze laatste als meest bekende fenomeen in Yellowstone. Onze timing is super, want na twintig minuten begint de geiser te spuiten (elke 94 minuten). Er is hier veel veranderd in bijna twintig jaar.

1. Ini:
    20 juli 2015
    Wauw, fantastisch al die wilde dieren!
  2. Kitty:
    21 juli 2015
    Oh jongens, wat een foto's en bijbehorende verhalen.
    een reis om nooit meer te vergeten.
    Lotte en Hes wat geweldig dat jullie vader en moeder deze mooie vakantie met jullie vieren!!